Sporo firm wciąż korzysta z tradycyjnych, papierowych kalendarzy. Wszystko wskazuje na to, że jeszcze długo tego typu produkty nie odejdą do lamusa, pomimo królowania elektroniki. Wie o tym każdy producent kalendarzy książkowych.
Dlatego właśnie kalendarze są nadal produkowane przez sporo firm. Dzięki temu wciąż powstaje sporo nowych projektów tego rodzaju produktów. Zapewnia to niemałą różnorodność, co wychodzi na dobre głównie osobo zainteresowanym zakupem kalendarzy.
Kalendarz może służyć jako organizer książkowy. Nadal dużo osób ceni sobie sposobność odręcznego zapisywania tego, co ma w planach. Łatwiej wtedy zapamiętać, gdzie z uwagą – na której stronie – coś zostało zapisane. wielu właścicieli takiego kalendarza nie wyobraża sobie ich konwersji na żadne elektroniczne urządzenie pełniące funkcje zbliżone do takiego książkowego organizera. Znaczną wygodę użytkowania zapewniają również kalendarze dzienne. Użytkownik ma wiele miejsca przydzielonego na każdy dzień roku. Dosłownie jeżeli ma wiele intencji, wszystkie zmieszczą się w formie notatek na jednej stronie takiego kalendarza. Nie trzeba zatem poszukiwać notatek po wielu kartkach i niedużych notesach. Wystarczy jeden kalendarz. Kalendarze a5 są najpopularniejszym pod kątem formatu rozwiązaniem. Są na tyle niewielkie, że łatwo je włożyć do torebki, teczki służbowej, czy przeciętnej szuflady. Niemniej jednak równocześnie jest również na tyle duży, że wygodnie się w nim pisze, bez przymusu stosowania bardzo niewielkich literek, niełatwych w przyszłości do odczytania.
Kalendarze książkowe bywają rok w rok stałym wyposażeniem niektórych firm. Są zamawiane odgórnie, część rozdaje się pracownikom, a niektóre – należycie przygotowane – mogą stać się same w sobie gadżetem reklamowym konkretnego przedsiębiorstwa. Wystarczy zlecić nadruk loga, czy umieszczenie wkładek z danymi firmy w środku. Kalendarz książkowy dla firmy staje się więc produktem wszechstronnie wykorzystywanym, a jest tak w rzeczywistości tani w porównaniu z pożytkiem, jaki gwarantują. Zdarza się, że przedsiębiorstwo zamawia kalendarze co roku u tego samego producenta, dzięki czemu zawsze wie, jakiej jakości produktu może się spodziewać.
Produkcja kalendarzy książkowych wciąż trwa i ma się dobrze. Świadczy to tylko o tym, że tradycyjne, papierowe kalendarze mają swoich stałych zwolenników i to raczej nie zmieni się jeszcze przez długi czas. Służą nie tylko do robienia notatek, ale i do przekazywania informacji oraz dodatkowo reklamowania – są zatem nieocenionym produktem zwyczajnego użytku i gadżetem reklamowym w jednym.
Warto zobaczyć: strona internetowa o kalendarzach książkowych.