Telemarketing to działania marketingowe prowadzone przez telefon. Najczęściej ograniczają się do pozyskiwania nowych klientów lub leadów. Czasem firma wynajmuje kompletne call center, aby realizowało zadania sprzedażowe.
Jeżeli już ktoś woli uzyskać nowych klientów może wykupić taką usługę. Wówczas pracownicy zewnętrznego telecentrum będą obdzwaniać potencjalnych klientów z bazy (tę zwykle trzeba dostarczyć, bo z uwagi na ochronę danych osobowych, temat jest dość wrażliwy) i proponować im określone usługi lub produkty. Osoby, które prowadzą swoje firmy, ale nie mają rozbudowanych centrum dystrybucji korzystają właśnie z tej formy pozyskiwania klientów. Czy to efektywne? Jak się okazuje, tak. Wielu telemarketerów osiąga bardzo wysokie wyniki sprzedażowe. Ciut pomaga im talent, odrobinę smykałka do dystrybucji i szczęście. Ci, którzy bardzo dużo sprzedają mówią, że nie jest tak, że mają lepszych klientów, którym coś można łatwo sprzedać. Po prostu pracują więcej niż ci, którzy mają niższe wyniki sprzedażowe. Ci najbardziej wytrwali wykonują kilkadziesiąt rozmów telefonicznych dziennie. Potrafią efektywnie przekonywać słowem i zbijać obiekcje klientów. Nierzadko osoby zatrudnione na stanowisku telemarketera osiągają bardzo wysokie zarobki. Podstawa oferowana pracowikom call center jest bardzo niska. Wielu z nich pracuje w ramach umowy zlecenie i dostaje nieduże środki finansowe. Na większe i to bardzo dużo większe sumy mogą liczyć ci, którzy są skutecznymi sprzedawcami. To spore środki finansowe, ale dostępne tylko dla nielicznych. Powszechnie uważa się, że praca w call center to robota dla ludzi młodych. Wręcz ci zresztą dość szybko się wypalają i odchodzą z branży, by zająć się czymś w całości innym. Praca w telemarketingu uczy samodyscypliny i bardzo dobrej organizacji. Pracownicy są monitorowani, przełożeni sprawdzają na bieżąco ich postępy, niemniej jednak to od nich samych zależy, jak dużo połączeń telefonicznych uda im się wykonać w ciągu dnia. Im więcej rozmów z klientami, tym większa szansa na sprzedaż.
Warto zobaczyć: call center wrocław.