Każda firma, która nie preferuje zniknąć z rynku wraz z utratą efektu świeżości, czy nowości, powinna zatrudnić kogoś, kto przeprowadzi dla niej fachowy branding. O ile przedsiębiorca pragnie, żeby jego marka przetrwała, gdy klienci się już do niej przyzwyczają, a jemu skończą się kreatywne pomysły na biznes, musi posiadać solidne zaplecze marketingowe. Może zatrudnić pracowników od marketingu we własnejej firmie, ale może także skorzystać z pomocy kogoś z zewnątrz.
Wtedy właśnie przydaje się agencja reklamowa, która nie tylko i wyłącznie może opracować długofalową strategię marki, wprowadzić nowy produkt na rynek, niemniej jednak też zająć się podstawami. Jedną z nich jest identyfikacja wizualna. Jak pokazują różne badania, znacząca większość ludzi to wzrokowcy. W praktyce oznacza to, że mogą nie pamiętać, czym zajmuje się dana firma, niemniej jednak jak jedynie zobaczy ranking kolorystyczne, które jest dla niej charakterystyczne, skojarzy ją. Jednakowo jest z czcionką, czy logo. Sfera wizualna marki musi być dopasowana do tego, jaki wizerunek chcą tworzyć jej właściciele. Nikt nie zdecyduje się na ostre różowe logo w kancelarii adwokackiej. Firma produkująca ubranka dziecięce będzie woleć kolorowe logo od brązowych napisów na szarym tle. Kolor to coś, co podpowiada odbiorcy, z jakiego rodzaju marką ma do czynienia. Powstały na ten temat masowe badania, które należą nie tyle do nurtu marketingu, niemniej jednak psychologii i socjologii. W pewnych przypadkach nierzadko marki zmieniają wizerunek, dokonują czegoś w rodzaju ponownego otwarcia, odświeżenia, niemniej jednak to w pewnych sytuacjach o sporo bardziej trudne i pracochłonne niż praca z nową marką, która dopiero co wchodzi na rynek. Pracownicy agencji mają możliwość stworzyć badania, dzięki którym będą wiedzieć, co spodoba się odbiorcom. To oczywiście wiąże się z kosztami, ale środki zainwestowane we własny wizerunek będą się zwracać, bo firma, która prezentuje się spójnie i funkcjonuje spójnie może liczyć na stałych i lojalnych klientów. Dla kupujących marka musi być choć odrobinę przewidywalna, też w sferze wizerunkowej.
Zobacz: identyfikacja wizualna łódź.