Agregat samochodowy chłodnia można zabudować w dowolnym samochodzie typu bus i przerobić go w ten sposób na auto-chłodnię Dzięki temu nie należy zakupować auta, który fabrycznie jest chłodnią. Jedyne, co powinno się wykonać, to fachowa zabudowa izoterma, która wymaga pewnych środków. Oprócz tego, warto zlecić to fachowcom, którzy wiedzą, jaką piankę zastosować i, czy zaizolować podłogę, ażeby samochód długo służył a jego wnętrze nie zużywało się zbyt bardzo szybko.
Agregaty chłodnicze samochodowe uruchamiają się po włączeniu silnika i schładzają powierzchnię przeznaczoną na chłodnię do żądanej temperatury. Po jej osiągnięciu agregat wyłącza się i uruchomi się ponownie dopiero, gdy temperatura znowu się podniesie. Jeśli samochód jest unieruchomiony, agregat włącza się z swojego zasilania. W aucie chłodni montuje się dodatkowy akumulator, który odpowiada za pracę agregatu wtedy, gdy auto jest wyłączone. Aby temperatura w chłodni nie rosła zbyt szybko tworzy się powłoki izolacyjne. W takim aucie zabudowuje się także okna, o ile w nim były, ponieważ przez okno najłatwiej ciepło przedostanie się do środka. Bardzo podobnie jest z szyberdachem. Na samochody chłodnie często przerabia się busy 9-osobowe. Kabinę kierowcy oddziela się wówczas osobną matą, by tam nie było zbyt zimno. Zabudowę izotermiczną wraz ze wstawieniem agregatów chłodniczych można wykonać w kilka dni. Zwykle, jeżeli to standardowa robota, czyli nie należy wstawiać dodatkowych półek ani oświetlenia, samochód jest do odebrania po kilku dniach. Jeśli w aucie chłodni mają być przewożone lekarstwa i należy wykonać odpowiednie półki oraz zagwarantować sterylne warunki, wówczas zabudowa po pierwsze będzie sporo droższa, a po drugie będzie nieco dłużej trwała. Trzeba się z tym liczyć, oddając własne auto do takowej przeróbki. W wielu firmach, które zajmują się przerabianiem zwykłych pojazdów na chłodnie, można najpierw spytać o wycenę i czas niezbędny na wykonanie zabudowy. Dopiero potem można umówić się na konkretny termin.
Źródło: agregaty chłodnicze samochodowe.