Pojazdy przeznaczone do przewożenia mięsa, wędlin, mleka i produktów mlecznych będą wymagały odpowiednio niskiej temperatury i to od agregatu zależy, czy produkty będą przewożone w adekwatnej temperaturze i jednocześnie, czy będą bezpieczne dla kupujących. Trzeba pamiętać, że konieczne jest systematyczne sprawdzanie temperatury w przestrzeni chłodniczej. Kierowca pojazdu dostawczego musi kontrolować temperaturę, żeby mieć świadomość tego, czy nie należy jej zmienić.
W chłodne dni, a także wtedy, kiedy panuje mróz, niezbędne jest zmniejszenie mocy agregatu. Montaż chłodni samochodowych wykonuje się już na etapie budowy samochodów. Proces przeobrażenia codziennego busa w chłodnię trwa kilka tygodni. Należy wytworzyć wszystkie modyfikacje tak, by pojazd miał homologację. Chodzi o to, by zachowane zostało bezpieczeństwo jego działania i użytkowania. Przede wszystkim agregat chłodniczy do auta dostawczego powinien być montowany w firmie, która specjalistycznie para się przystosowywaniem takich samochodów. Wtedy mamy pewność, że wszystko zostanie zrealizowane w sposób właściwy i przede wszystkim bezpieczny, a samochód w późniejszym czasie nie będzie się psuł. Samochód chłodnia ma zarabiać. Jeśli zdarzy się tak, że samochód się popsuje, czas niezbędny na jego naprawę może być dosyć długi, a wtedy mamy przestój. Zaopatrując się w dobrej jakości agregat, chronimy się przed taką sytuacją. Agregat chłodniczy do samochodu powinno się jednakże serwisować raz na jakiś czas, bo różnie bywa. Pierwsze symptomy usterek w ogóle mogą nie być dla nas zauważalne, a w przyszłości zaraz nastąpi nieodwracalne uszkodzenie agregatu i pojazd będzie unieruchomiony. W samochodach chłodniczych są termometry, które sprawdzają, jaka temperatura panuje na zewnątrz i jaka jest wewnątrz chłodni, a na tej bazie dostosowane jest tempo pracy agregatu. Sprężarka załącza się tym częściej, im wyższa temperatura panuje na dworze. Zbyt gwałtowne obniżenie temperatury jest jednak niewskazane, szczególnie w bardzo ciepłe dni. Wtedy także należy pamiętać, ażeby nie otwierać tak na prawdę bardzo często ładowni.
Zobacz także: zabudowa chłodnia.