Pozycjonowanie strony internetowej a jej treść

Treści w pozycjonowaniu

Planowanie kampanii marketingowej dla naszej strony musi uwzględniać wartościową treść. Bez tego nie ma mowy o jakichkolwiek rezultatach, i to obojętne, czy mówimy o strategii linkowania, kampanii w social media czy o czymkolwiek innym. Wartościowa tekst jest już zwyczajnie specyfikacją.

Po drugie – musimy posiadać przynajmniej kilka kanałów promocyjnych. Owszem, jeszcze parę lat temu wystarczyło samo linkowanie z katalogów firm i precli, natomiast dziś kampania powinna obejmować mediach społecznościowych, content reklamę na blogach, na portalach video, newslettery i sporo innych.

Stare metody w nowej odsłonie
Oczywiście we współczesnej branży SEO wciąż obowiązuje prymat świetnie wykonanej strony i dobrych linków. Nadal zatem musimy:

Zminimalizować czas ładowania się naszej strony;
Poprawić funkcjonowanie menu;
Skalować grafiki;
Pozyskiwać linki z mocnych źródeł.

Do tego trzeba dołożyć jednakże jeszcze konieczność:
Prowadzenia eksperckiego bloga internetowego;
Tworzenia fachowych opisów naszych produktów i usług na naszej stronie;
Tworzenia eksperckich filmów publikowanych na portalach video.

Innymi słowy: współczesna optymalizacja i pozycjonowanie stron muszą obejmować content marketing.

Szczególna rola mediów społecznościowych
Ponadto ważne są dziś media społecznościowe, choć to akurat nie powinno dziwić. W końcu sami z nich korzystamy i widzimy, jak notorycznie korzysta z nich młode pokolenie. A to właśnie ono jest największym gronem potencjalnych klientów w sklepach internetowych. O ile więc zaniedbamy social media, stracimy dużą szansę na przebicie się przez konkurencję w naszej branży. Co natomiast na tych mediach społecznościowych robić? Wspaniała kampania obejmuje tworzenie wpisów zachęcających do aktywności, niemniej jednak uwaga: ich publikowanie powinno uwzględniać świetny harmonogram. Prawie każde medium ma bowiem inną specyfikę, dlatego np. na Twitterze można sobie pozwolić na wpisy dzień w dzień, niemniej jednak na Facebooku niezbędne są już przerwy.
Drugim ważnym elementem poruszania się po social media jest aktywność własna. Warto wchodzić w interakcję z użytkownikami, warto także odwiedzać inne profile i zostawiać tam komentarze.
Promowanie strony w sieci musi mieć charakter długoterminowy. Zbyt szybkie i intensywne działanie – czy to jeżeli już chodzi o dodawanie linków, czy dodawanie postów na social media – przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego. Stąd też – jeżeli już nie potrafimy wyczuć mediach społecznościowych, jeżeli już nie mamy wiedzy na temat linkowania itp. – korzystajmy z usług firm zewnętrznych. Całkiem dobrze powierzyć kampanię profesjonaliście, ale posiadać pewność, że przyniesie ona jak największe korzyści.
Więcej informacji: pozycjonowanie wycena.