Co to jest pozycjonowanie i dlaczego warto w nie inwestować zarówno czas, jak i środki? Pozycjonowanie pozwala zająć wysokie miejsce twojej strony w rankingu Google. Artykuł, który pojawia się na pierwszej stronie tej popularnej wyszukiwarki może okazać się skuteczniejszą reklamą od drogich kampanii. Jak natomiast trafić na pierwszą stronę rankingu?
Pozycjonowanie stron-kilka rad na start
Jeśli jeszcze nie masz swojej strony, pozycjonowanie możesz rozpocząć od wyboru domeny, która zawiera frazy, według których internauci będą poszukiwać informacji o twoim zakładzie usługowym.
Zapotrzebowanie na konkretne frazy znajdziesz w planerze słów głównych Google. Zwróć uwagę nie tylko i wyłącznie na wysoką pozycję w wyszukiwarce, niemniej jednak także na to, czy w ten sposób internauci poszukują twoich usług. Przykładowo właściciel firmy, który oferuje budowę domków letniskowych, nie powinien wybrać frazy: domki letniskowe, bo w ten sposób internauci szukają noclegów na urlop i szybko zamkną jego stronę.
Ponadto podczas wyboru słów zasadniczych należy mierzyć siły na zamiary. Zamiast porywać się na słowa kluczowe, które mają największą konkurencję, a zatem są oblegane przez firmy z dużym budżetem, warto je uściślić. Wtedy łatwiej wyskoczyć na pierwszych wortalach Google. Możesz to zrobić, podając lokalizację własnego biznesu. Jeżeli prowadzisz firmę w Warszawie, zadbasz jednocześnie i jej prestiż.
Po doborze słów zasadniczych przychodzi czas na tworzenie treści. Warto dodawać nowe artykuły na bloga internetowego firmowego minimum dwa razy tygodniowo. Słowa kluczowe powinny odnaleźć się w tytule, wstępie, śródtytułach i naturalnie w treści. Można je pogrubić. Im dłuższe, a zarazem im bardziej wartościowe treści, tym większa szansa, że uplasują się na pierwszych wortalach Google w organicznym wyszukiwaniu. Dla lepszego efektu SEO warto frazy dodać w meta opisie strony, meta tytule, a również w menu. Pamiętaj o tagach podczas dodawania wpisu.
Warto wokół strony budować społeczność w postaci fanów i obserwatorów. Jeżeli już treści rozejdą się wirusowo w social media, tekst ma większą szansę wyskoczyć wysoko w Google. Im strona jest starsza, tym wyższe jej notowania, jeśli stosujesz się do powyższych rad. Dalszym ważnym aspektem strategii seo jest linkowanie. Teksty z linkami z atrybutem do follow możesz wykupić u blogerów, albo pozyskać, udzielając eksperckiego wywiadu. Promowanie strony w internecie to rozbudowany i czasochłonny proces. Jeśli wolisz zajmować się zleceniami dla klientów, zdaj się na agencję marketingową, która w twoim imieniu zadba o pozycjonowanie, nawiąże kontakty z wydawcami, a również poprowadzi działania w social media.
Zobacz więcej: jak pozycjonować stronę.