Biznes w mediach społecznościowych

Biznes w mediach społecznościowych

Trudno wyobrazić sobie dziś rozpowszechnienie witryny internetowej bez dobrej kampanii w social media. W końcu wszyscy mamy profil na Facebooku, wielu z nas ma go również na Twitterze czy na Instagramie. A skoro tak, to mają je też nasi potencjalni klienci.

Dużym zaniedbaniem jest zatem nieobecność tam naszej marki. By jednakże przeprowadzić dobrą kampanię w mediach społecznościowych, trzeba mieć dobrą strategię. Nie wystarczy jedynie publikować posty na tablicy Facebooka. Niezbędne jest też zachęcanie użytkowników do aktywności, wsłuchiwanie się w to, co mają oni do powiedzenia, uwzględnianie tych informacji w rozwoju firmy i tym podobne.
Najczęstsze błędy w mediach społecznościowych
Promowanie strony w internecie musi być możliwie najbardziej naturalne, i kampanie w social media nie są tu żadnym wyjątkiem. Nie można więc:

Generować za ogromnej ilości wpisów. Wówczas nasz potencjalny klient będzie odbierał to jako spam i przestanie nas obserwować.
Opierać swojej treści wyłącznie na reklamach. Standardem we współczesnej branży SEO jest content marketing, dlatego publikowane przeze mnie wpisy nie mogą być tylko zachętą do zakupu itp. Zupełnie inaczej, muszą to być rzeczy praktyczne, które interesują naszego potencjalnego klienta.
Nudzić swoich użytkowników. Sporo firm wkleja na swoich social media te same informacje dzień w dzień, niemniej jednak taka iteracja ze stuprocentową pewnością nie zbuduje pozytywnego wizerunku ich marki.

Innymi słowy: kampania w social media musi opierać się na jakości publikowanej treści. Tekst musi zachęcać, musi angażować, musi prowadzić do aktywności ze strony użytkownika. Nie może być bełkotem znanym z telewizji czy radia, gdzie widzowie czy słuchacze są jedynie odbiorcami – tutaj powinna zachodzić relacja partnerska. Firma i jej potencjalny klient to partnerzy, którzy słuchają i szanują siebie nawzajem.
Marketing społecznościowy to przyszłe lata?
Wielu ekspertów twierdzi, że tradycyjne pozycjonowanie stron, oparte tylko na wynikach wyszukiwania, w końcu przejdzie do lamusa. Zastąpić je ma właśnie reklama społecznościowy. Czy tak się stanie? Trudno powiedzieć, aczkolwiek już dziś nie można przecenić roli mediach społecznościowych w pozyskiwaniu klientów. Wynika to m. in. z dynamicznego rozwoju tych mediów , a oprócz tego z możliwie największego dostosowania ich do naszej codzienności. Może warto więc inwestować już nie tylko i wyłącznie w tradycyjne linkowanie, ale również chociażby w reklamę sponsorowaną na Facebooku?
Więcej informacji na stronie: pozycjonowanie w rozliczeniu abonamentowym.